Benvinguts!
Sóc una noia castellanoparlant i esctic estudiant el Català.
En aquest bloc posaré textos que han sigut escrits per mi; originàriament en Castellà i després traduïts al Català per mi també; així que aquí llegireu les meves traduccions.
Salutacions per a tothom!!

dilluns, 26 de novembre del 2012

Introducció

Hola a tothom.
Benvinguts al meu bloc català. Ho he fet perquè m'agrada la llengua catalana i estic estudiant-la pel meu compte, amb l'ajuda d'Internet. Per això, en aquest bloc només escriuré en Català... O almenys ho intentaré.
Vull fer el menor ús possible del traductor de Google, però com encara no domino la llengua, he de consultar-ho molt sovint, tot y que sé que de vegades aquests traductors d'Internet no tradueixen bé les frases.

Jo crec que l'escriure m'ajudarà a anar aprenent poc a poc; doncs quan poso una frase al traductor, no copio i pego el resultat. El que faig és esborrar-ho i tornar-ho a escriure una vegada i una altra; així em vaig quedant amb cada paraula, i cada vegada aprenc més; llavors faré servir el traductor cada vegada menys. El que faig, un cop tinc una idea de com és la frase, és escriure-la en català per veure si me la va traduint bé al Castellá. 

Espero que aquest projecte em serveixi per anar avançant en el meu aprenentatge... I que tots vosaltres pugueu veure-ho.
I si parles Català, si us plau; si vols posar-me algun comentari, fes-ho en Català (Tot i que saps que jo parlo Castellà). Sé que molts catalans utilitzeu el Castellà amb nosaltres els castellanoparlants... Però podeu parlar-me en Català si vosaltres voleu.
Crec que aquesta és una altra manera d'aprendre i practicar; ja que jo et respondré en Català també; així que, estimat lector: 
Comentant-me també m'ajudes!
Ja xatejo en Català amb el meu cosí al Facebook. 
També, de vegades veig vídeos en Català.

Una altra cosa que he fet per a familiaritzar-me amb la llengua, ha sigut canviar l'idioma del meus comptes de Facebook, Tuenti, Twitter i Blogger; i també del meu mòbil: Ho he posat tot en Català.
I estic pensant canviar també el de l'ordinador.


Endemés, estic fent les activitats d'aquest llibre; el típic de deures per fer en vacances, que el meu cosí s'ha deixat oblidat a casa de la nostra tieta durant les vacances que vam passar allà. Quan ell va tornar a casa seva i es va adonar que se l'havia deixat, li van comprar altre; així que aquest me'l vaig quedar jo.
Ho he llegit i ho entenc; no sé si és perquè són coses que ja he estudiat l'institut i és el mateix però en Català, o perquè en llegir en Català ho trobo semblant al Castellà i em resulta força fàcil traduir; però al contrari, del Castellà al Català, encara em costa molt.
Però començaré a traduir frases i textos buscant les paraules  al diccionari, sense fer servir tant el traductor. Tant automatisme no ajuda a aprendre bé.

Una abraçada a tots els que heu llegit aquest primer escrit d'inauguració del meu bloc; espero veure-us novament per aquí quan hi hagi novetats;
Sempre sereu benvinguts!!

Aquest bloc va néixer el vint-i-cinc de Novembre de dos mil dotze.

7 comentaris:

  1. Hola Alegolu, que sorpresa que estudiïs català, l'escrius molt bé, en realitat millor que jo que sóc català, una salutació des bcn

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pedro!!
      Moltes gràcies! M'alegro de fer-ho bé malgrat saber poc.
      Pensava que tenia moltes coses malament!! jajaja!
      Salutacións des Lanzarote :D

      Elimina
  2. Hola, felicitats per voler aprendre altres idiomes. Jo faig el mateix que tu, però en l'anglès, tot el que puc ho tinc i miro en anglès, ja que dec ser dels burros que no l'aprenc en 10 dies ni és fàcil, com diuen els anuncis xD.
    En castellà, idioma que vaig haver de fer servir al cole per webs (anys 70) poca o ningú em pot corregir, però en català, el meu idioma des de sempre, segur que tu l'escrius molt millor que jo. El que volia era recomanar-te la pàgina http://www.softcatala.org/corrector , es la que jo faig servir quan necessito quelcom, així, les meves filles no tenen la satisfacció de demostrar que son més intel·ligents que jo xD
    salutacions des d'un poblet coster de girona

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Toni!
      Gràcies pel teu comentari i per la pàgina correctora; ja la vaig afegir a la meva llista de pàgines d'aquest bloc.
      Jo també estudi anglés de la mateixa manera que faig amb el Català; aquest es el meu bloc d'anglés:
      http://www.englishalegolu.blogspot.com

      Salutacions des de Lanzarote, i gràcies per llegir el meu bloc. Pel momet, puc escriure i entendre el català i el el anglés, pero em costa molt parlar-els.

      P.D: L'estiu passat he anat a Barcelona de vacances, però no vaig passar per Girona.
      A veure si altre any vaig!!

      Elimina
    2. Hola, no t’obsessionis ni preocupis per que no l'entenguis, no vol dir que no avancis en absolut, i ho puc dir per experiència, que t'explico ara.
      des de 1962 fins 1971 (sòc del 61)vaig viure a Berna, Suïssa, anava a cole allà i prenia classes de castellà per quan s’acomplís el somni (llavors somni, ara diríem malson) de tornar a "casa". Tot i les classes d'espanyol llegir "mortadelos",(encara en llegeixo) al principi de tornar no entenia en absolut res que fessin per la tele, absolutament res. actualment, tot i haver oblidat quasi per complet l'alemany, puc mantenir una conversa "entendible", però quan escolto quelcom en alemany, que parlen amb velocitat normal, o quan hi vaig per recordar els millors anys de la meva vida a Berna, seria capaç de escriure tot el que sento, ja que identifico totes les paraules, cosa que amb l'anglès, tot i saber moltisim més (escrit/llegit), soc incapaç de "pillar" 4 paraules seguides. Si algun dia vinguessis un curt temps, la oïda aprendria ràpid.
      salutacions, ja entraré més tard al bloc d’anglès.

      Elimina
    3. Moltes gràcies!

      Tens raó; escoltant es pot aprendre molt bé amb el temps, i millor que solament llegint. Més el Català, que és una llengua fàcil.
      Per això, jo de vegades veig videos en Català i escolto ràdio; tinc al mòbil l'aplicació: "Catalunya Ràdio".
      Quan em parlen, jo entenc; però no se respondre.

      Salutacions, i continuem en contacte!!

      Elimina
  3. Hola maca, he estat llegint els teus blocs tant en català, castellà i anglès. Em sembles una persona extremadament intel.ligent i amb un cor enorme. Estic segura que les coses t'aniran bé, els millors desitjos per tu. Fins aviat!

    ResponElimina